Z dniem 13 października 2019 roku weszły w życie przepisy ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu wprowadzające do polskiego systemu prawa Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych.
Celem powstania Rejestru jest przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu poprzez ujawnienie i przetwarzanie danych dotyczących beneficjentów rzeczywistych spółek.
Informacje zgromadzone w Rejestrze są jawne, ich udostępnianie jest nieodpłatnie i odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
W Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych są przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych spółek: jawnych, komandytowych, spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółek akcyjnych w wyjątkiem spółek publicznych.
Informacje powinny być zgłaszane do Rejestru nie później niż w terminie 7 dni od dnia wpisu spółek do Krajowego Rejestru Sądowego, a w przypadku zmiany przekazanych informacji – w terminie 7 dni od ich zmiany.
Podmioty wpisane już do Krajowego Rejestru Sądowego przed dniem uruchomienia Rejestru (przed dniem 13.10.2019 r.) mają czas do dnia 13 lipca 2020 roku na przekazanie stosownych informacji o beneficjentach rzeczywistych.
Zgłoszenia do Rejestru dokonuje osoba uprawniona do reprezentacji danej spółki za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgłoszenia dokonuje się nieodpłatnie.
Zgłoszenie jest opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz zawiera oświadczenie osoby dokonującej zgłoszenia o prawdziwości zgłaszanych do Rejestru. Oświadczenie to składane jest pod rygorem odpowiedzialności karnej.
Spółki, których beneficjenci rzeczywiści podlegają obowiązkowi wpisu w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych, który nie dopełniły obowiązku zgłoszenia wymaganych prawem informacji w ustawowych terminach podlegają karze pieniężnej do wysokości 1 miliona złotych.
Zapraszamy do współpracy
Kancelaria pomaga w sprawnym zidentyfikowaniu beneficjenta we wszystkich typach spółek, w tym w ramach grupy kapitałowej. Doradzamy w sposobie dokonania wpisów oraz w sprawnym dokonywaniu aktualizacji wpisów. Zapraszamy do współpracy. Więcej informacji na stronie www.centralnyrejestrbeneficjentow.com.pl.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z radcą prawnym dr Olgą Lipińską-Długosz.
Tel: +48 501 434 626
Email: lipinska@dlugosz.com.pl
Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.